مقامات لشکری و کشوری درباره شکست حصر "نبل" و "الزهرا" چه گفتند؟ + تصاویر
مقامات لشکری و کشوری نظراتی را درباره شکست حصر "نبل" و "الزهرا" داشتند.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیشروی های ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه وارد مرحله جدیدی شده است.


سرعت پیشروی ها به حدی بوده که نیروهای نظامی سوری به چند کیلومتری  "گذرگاه باب السلام" در نزدیکی مرز ترکیه رسیده و وضعیت پیشروی ها بسیار مساعد و قابل قبول بوده و شمال  "حلب"  تا حدودی تحت کنترل است.


اما یکی از مهمترین دستاوردهای ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه شکست حصر دو شهرک مهم "نبل" و "الزهرا" بود که در این پروسه یک ضربه سنگین به تروریست های تکفیری در  "ریف شمالی حلب"  وارد آمده است.

مقامات لشکری و کشوری درباره شکست حصر


این پیروزی مهم باعث شد تا تروریست‌ها در شمال سوریه از نظر لجستیکی و تسلیحاتی با مشکل جدی مواجه شوند و فتح مرز سوریه و ترکیه توسط ارتش و نیروهای دفاع وطنی باعث مرگ تدریجی تروریست های تکفیری خواهد شد.


اما مقامات لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران دیدگاه های مختلفی درباره پیروزی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در شکست حصر "نبل" و "الزهرا" داشتند ؛ اما نقطه مشترک تمام دیدگاه ها امیدواری درباره آینده تحولات میدانی سوریه است.



**سردار سلامی : شکست حصر  "نبل" و  "الزهرا"  کمر تکفیری ها را شکست/ "حلب"  با یک محاصره 270 درجه ای مواجه است/آزادسازی ها ادامه خواهد یافت

سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره  شکست حصر "نبل" و "الزهرا" عنوان داشت: فتح شهرهای  "نبل" و "الزهرا" در شمال "حلب" معادلات جنگ با تروریست ها را تغییر داد.  جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: همه نیروهایی که امروز در سوریه به عنوان گروه های تکفیری حضور دارند محصول تقاطع استراتژیک و سیاست عربستان، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فرانسه هستند.

مقامات لشکری و کشوری درباره شکست حصر



وی با اشاره به اینکه  آزاد سازی ها در محورهای دیگری ادامه پیدا خواهد کرد، نیز اظهار داشت: آن چه که در شمال "حلب" اتفاق افتاد یک رویداد شگفت انگیز، تعیین کننده و سرنوشت ساز است که از اوایل ماه محرم امسال تحت عنوان عملیات "نصر" آغاز شد و روند تغییرات میدانی را در سوریه کاملاً به نفع نظام سوریه تغییر داد.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطر نشان ساخت: آن چه که امروز از نظر عملیاتی، تاکتیکی و راهبردی اتفاق افتاد یک پدیده بسیار مبارک، تاثیر گذار و تعیین کننده است به شکلی که نه تنها معادلات میدانی و روند پیروزی های میدانی را تسریع می کند و این اعتماد به نفس و این امکان را فراهم می کند که دامنه این عملیات ها به تدریج توسعه پیدا کنند بلکه کاملاً سرنوشت مناسبات سیاسی و معادلات سیاسی را در جهان و منطقه برای موضوع سوریه تغییر داد.


سردار سلامی با بیان این که مقاومت مردم شهرهای  "نبل" و "الزهرا" ستایش برانگیز است گفت: وقتی محاصره این دو شهر شکست کمر گروه های تکفیری در شمال  "حلب"  به دو نیم تقسیم شد؛  یعنی وقتی آن ها از گذرگاه اصلی حمایت های تسلیحاتی و مالی شان که از همسایه شمالی سوریه به سمت جنوب جریان داشت عبور کردند و در واقع جریان تکفیری موجود در آن منطقه را به دو نیم تقسیم کرد و این یعنی این که گروه های تکفیری امروز تجزیه شدند و بخشی از گروه های تروریستی که امروز با ترکیه همسایه بوده  فاقد گذرگاه ها و جاده هایی برای حمایت های لجستیکی، مالی و تسلیحاتی است  ؛  بنابراین شکست حصر این دو شهر شکست بسیار عمیقی برای گروه های تکفیری بود.



وی اضافه کرد: نکته دیگری که در این راستا حائز اهمیت است  اینکه نظام فرماندهی و کنترل تکفیری ها در آن منطقه کاملاً در هم شکست؛ آن ها چون ساختار سلسله مراتبی عمیقی از فرماندهی ندارند و برای این که نیروهایشان با انگیزه بجنگند عموماً فرمانده هایشان در خط حضور پیدا می کنند و بر این اساس قسمت اعظم فرماندهان آن ها کشته می شوند.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این که این اتفاق یک آشفتگی در سیستم فرماندهی گروه های تکفیری به وجود آورد، گفت: این اتفاق باعث شد که ایجاد منطقه پرواز ممنوع کاملاً منتفی شود  و آن استراتژی که دشمنان به دنبال آن بودند تا از "حلب"  یک پایتخت و بدیلی در مقابل  "دمشق"  بسازند و تجزیه  سوریه در این ارتباط شکل دهند و یک هندسه جغرافیایی، امنیتی و سیاسی جدیدی را بسازند کاملاً منتفی شد.


وی با بیان این که دو سوم  "حلب" در دست نیروهای نظام سوری است، گفت: امروز  "حلب" با یک محاصره 270 درجه ای مواجه است و انشالله ادامه کار آزاد سازی بخش های مهم این استان و خود این شهر خواهد بود.



سردار سلامی یادآور شد: موقعیت زمانی ایجاد عملیات آزادسازی شمال  "حلب" از نظر سیاسی بهترین موقعیت بود چرا که طرفداران نظام سوریه با معارضینی که از طرف  "ریاض" و دیگران حمایت می شدند در یک گفتگوی غیرمستقیم سیاسی حضور داشتند و وقتی که این پیروزی به دست آمد آن ها آن قدر موقعیت سیاسی خود را متزلزل دیدند که مجبور به ترک مذاکرات شدند.


وی ادامه داد: از چند ماه پیش به این طرف روند تحولات میدانی این گونه تغییر کرده که همه جا حملات با نیروهای متعلق به سوریه و هم پیمانان او  و گروه های تکفیری کاملاً در مواضع دفاعی و انفعالی قرار گرفتند؛  در حالی که تا قبل از این شاید روندها به شکل دیگری بوده ولی امروز این روندها معکوس شده و این  باعث توقف سیاست دشمنان می شود که هر کدام دنباله ای از گروه های تروریستی تکفیری در میدان سوریه هستند.



**سرلشکر جعفری: پیروزی شمال  "حلب"  نتیجه مقاومت  شیعیان "نبل" و "الزهرا" بود

سردار سرلشکر "محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره شکست حصر "نبل" و "الزهرا" اظهار داشت:  اظهار داشت: این پیروزی‌های بزرگ نتیجه مقاومت شیعیان این دو منطقه بود و در آینده مقاومت اسلامی دستاوردهای بزرگتری خواهد داشت.


مقامات لشکری و کشوری درباره شکست حصر


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  افزود: یکی از نتایج این پیروزی‌ها این بود که عربستان و ترکیه مذاکرات صلح را کنار بگذارند و ادعای اعزام نیرو به سوریه را داشته باشند.  



**سردار نقدی: استمرار این پیروزی ها به شکست کامل رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد

سردار سرتیپ  "محمد رضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره  شکست حصر "نبل" و "الزهرا" گفت:  شکی نیست که با ایستادگی جبهه مقاومت ماموریت تروریست های آمریکایی تکفیری در حفظ رژیم صهیونیستی به شکست خواهد انجامید و استمرار این پیروزی های بزرگ راه را برای نابودی کامل رژیم صهیونیستی هموار خواهد ساخت.


 

مقامات لشکری و کشوری درباره شکست حصر




**ولایتی : مقاومت دو شهر "نبل" و "الزهرا" در طی 4 سال گذشته مثال زدنی بود

"علی اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  درباره  شکست حصر "نبل" و "الزهرا" عنوان داشت: مقاومت دو شهر "نبل" و "الزهرا" در طی 4 سال گذشته مثال زدنی و جزء افتخارات مقاومت است و این موضوع نیز مورد بحث ما با دوستان روسی مان قرار گرفت و هر دو معتقدیم که هیچ راهی برای نجات سوریه جزء مقاومت نیست.

مقامات لشکری و کشوری درباره شکست حصر


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آن چه که ما و دوستان روسی مان هماهنگ کردیم استمرار مقاومت در سوریه و هماهنگ در پشت میز مذاکرات بوده و هر دو معتقدیم که موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد؛  بلکه راه حل از طریق گفتگوهای سیاسی البته بدون حضور تروریست ها در پشت میز مذاکره است.


وی اضافه کرد: تحولی که در منطقه "حلب" و شکست محاصره دو شهر استراتژیک  "نبل" و "الزهرا" اتفاق افتاد همزمان با مذاکرات "ژنو"  یک پیام قوی را داشت که اولاً حضور هیئت حکومت سوریه و ماندنشان در ژنو تاکید کرد که حکومت سوریه مناسب ترین راه را راه حل سیاسی می داند و بر راه حل نظامی اصرار ندارد اما مبارزه با تروریست را یک وظیفه و مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت می داند.



***امیر عبداللهیان: شکست حصر "نبل" و "الزهرا" دارای پیام بود

حسین امیرعبدالهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه نیز در تحلیل ارزیابی خود از پیروزی در شهرهای  "نبل" و "الزهرا" اظهار داشت: از ماه ها قبل از شروع مذاکرات تروریست های تکفیری با حمایت خارجی تلاش زیادی را  انجام دادند تا بتوانند در پایتخت پیروزی را نصیب خود کنند و به موازات آن بتوانند در "حلب" پیروزی دیگری به دست آوردند تا با دست پر پشت میز مذاکره حاضر شوند اما مجموع شرایط میدانی این فرصت را از آن سلب کرد.


مقامات لشکری و کشوری درباره شکست حصر


وی اضافه کرد: تحولی که در منطقه  "حلب"  و شکست محاصره دو شهر استراتژیک  "نبل" و "الزهرا"  اتفاق افتاد همزمان با مذاکرات ژنو یک پیام قوی را داشت که اولاً حضور هیئت حکومت سوریه و ماندنشان در ژنو تاکید کرد که حکومت سوریه مناسب ترین راه را راه حل سیاسی می داند و بر راه حل نظامی اصرار ندارد اما مبارزه با تروریست را یک وظیفه و مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت می داند.


در مجموع اعتقاد بر این است که پیروزی های ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه باعث افزایش توان نظامی در میدان نبرد در "ریف شمالی حلب"  شده و این پیروزی ها ادامه خواهد یافت. "حلب" یک استان مهم در تحولات میدانی سوریه بوده که می‌تواند آینده سیاسی این کشور را رقم بزند.


در حوزه میدانی هم پس از استان  "حلب"  ، نامزد اصلی عملیات نظامی استان "رقه" خواهد بود که ارتش سوریه  آخرین پست بازرسی اش در 70 کیلومتری شهر بوده و امید بسیاری برای پاکسازی این استان از لوث وجود داعش در چند ماه آینده وجود دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعیفرهنگیسیاسینظامیحوادث
برچسب‌ها: شیعیان ، نبل و الزهرا، مقاومت شیعیان ،تروریستی های تکفیری ، سوریه ، ایران ، مقامات لشکری وکشوری

تاريخ : یک شنبه 18 بهمن 1394 | 22:28 | نویسنده : امیر کاظمی |
.: Weblog Themes By RoozGozar.com :.

  • قالب وبلاگ
  • اس ام اس
  • گالری عکس